Aby sprostać oczekiwaniom klienta, proces budowania strony internetowej rozpoczęliśmy od odświeżenia i uzupełnienia naszej wiedzy o projektach w świecie mody i kosmetyków, a za kierunek inspiracji wzięliśmy największe światowe marki, jak np. Marc Jacobs, Yves Saint Laurent czy Gucci. Dzięki temu udało nam się stworzyć stronę elegancką, utrzymaną w minimalistycznym tonie, gdzie biel i czerń stanowią fundament, a intensywne kolory grafik są energetycznym uzupełnieniem. Wykorzystaliśmy przy tym profesjonalne zdjęcia z zawodową modelką Osi Ugonoh, finalistką Top Model, która jest twarzą marki.
Witryna została opracowana na platformie WooCommerce i zoptymalizowana pod kątem SEO, SEM i początkowo służyła do sprzedaży produktów Taida Niklas Lash Collections. W dość krótkim czasie okazało się, że zgodnie z początkowymi założeniami sklep internetowy trzeba rozbudować, uzupełniając go o kolejne funkcjonalności. Nasz proces zmian i udoskonalania e-commerce miał wiele etapów, wśród których chcemy wymienić najważniejsze.
- Integracja kilku modułów, która pozwala na wygodne przydzielanie poziomów dostępu na stronie WWW, dzięki czemu różne grupy użytkowników mogą mieć dostęp (lub nie) do danych produktów/ usług w preferencyjnych cenach.
- Opcja „smart oferta”, która polega na tym, że podczas robienia zakupów system informuje o promocjach, podpowiada dodatkowe produkty (działanie prosprzedażowe), ale też podsuwa praktyczne rozwiązania, co można dokupić, by np. przedłużyć termin przydatności kleju (działanie edukacyjne i prosprzedażowe).
- Integracja z listami mailingowymi.
- Stworzenie systemu faktur bezpośrednio w sklepie.
- Integracja z kurierami – możliwość nadania przesyłki bezpośrednio z panelu administratora.
- Integracja z Google Analytics oraz dynamiczny remarketing w Google Ads.
- Integracja z programem magazynowo – księgowym.
- Skrypt, który dynamicznie odświeża wartość zamówienia przy zmianie ilości produktów w koszyku. (Wdrożony przez nas, ponieważ WooCommerce go nie posiada).
- Stworzenie serii maili z powiadomieniami systemowymi np. o realizacji zamówienia.
- Skrypt gratisów/ niespodzianek – do każdego zamówienia w konkretnych przedziałach cenowych są automatycznie dodawane za darmo prezenty dla klientów. (Napisany przez nas).
- Elastyczne sposoby wysyłki w zależności od wybranej płatności – niektóre moduły ukrywają się, inne ze sobą krzyżują, łączą, mając na siebie wpływ. (Wdrożony przez nas, ponieważ WooCommerce nie posiada takiej funkcjonalności).
- Integracja z systemem wspomagania sprzedaży, co pozwala na automatyczne, zindywidualizowane podejście do każdego użytkownika e-commerce. Klienci otrzymują imienne powiadomienia o nowych lub rekomendowanych dla nich produktach, przypomnienie o tym, że może kończyć im się zapas produktów. System pozwala też na aktywizację starych klientów, którzy nie kupują od jakiegoś czasu. Z kolei integracja z bramką SMS pozwala na wysyłanie wiadomości na komórki klientów, co jest najbardziej bezpośrednią formą dotarcia do klienta.
- Skrypt, który informuje o tym, za ile trzeba jeszcze zamówić, by wysyłka była gratis.
- Strona posiada interaktywne mapy dystrybutorów i instruktorów w całej Polsce.
- Funkcja zaawansowanych raportów sprzedażowych dla administratora, generująca wiele złożonych podsumowań.
- Została wprowadzona intensywna optymalizacja prędkości strony. Po stronie serwera: wykorzystanie jednych z najszybszych serwerów w Europie, opartych na PHP7.3 i MariaDB10.1, Varnish, Redis. Po stronie frontendu: CDN, LazyLoad dla grafik, czcionek, skryptów i arkuszy CSS. (Wynik w Google PageSpeed na poziomie 98 dla wersji mobilnej i 100 dla wersji desktopowej).