SANTI ODZIEŻ ROBOCZA

STRONA WWW Z BLOGIEM & E-COMMERCE

ZADANIA

Firma SANTI, specjalizująca się w sprzedaży ubrań roboczych oraz akcesoriów BHP, zleciła nam przygotowanie projektu i stworzenie strony internetowej z blogiem oraz mocno rozbudowany sklep e-commerce. Priorytetem było opracowanie czytelnego, intuicyjnego layoutu z bardzo dobrym podziałem na kilkadziesiąt kategorii produktów. Należało zachować kolorystykę firmy, zadbać o prostotę użytkowania i łatwy dostęp do wszystkich pozycji w asortymencie. Zostaliśmy jednocześnie poinformowani, że specyfiką branży jest to, że klienci dokonują wyboru na stronie WWW, a następnie składają zamówienie osobiście w sklepach stacjonarnych lub telefonicznie. Należało zatem pamiętać, aby produkty miały opisane wszystkie parametry: kolor, rozmiar, właściwości.
Niemałym wyzwaniem był fakt, że klient posiadał już sklep internetowy na przestarzałej platformie, a naszym zadaniem było zachowanie i przeniesienie pełnej historii dotychczasowych zamówień, a także bazy klientów.

CELE

Naszym celem było stworzenie jednej z największych w Polsce platform, służącej prezentacji i sprzedaży odzieży roboczej i BHP. Sklep e-commerce miał stać się wizytówką marki i odzwierciedlać wieloletnie doświadczenie firmy na rynku. Nasza praca skupiała się zatem na wzmocnieniu wizerunku SANTI w Internecie, dając w efekcie sklep przyjazny klientom i prezentujący bardzo bogatą ofertę.
W celu udostępnienia całego asortymentu, produkty musiały zostać zaciągnięte specjalną wtyczką z hurtowni, które współpracują z naszym klientem. Musieliśmy zatem pozyskać pliki wymiany danych w formacie XML lub CSV, a następnie zaimportować je bezpośrednio do tworzonego sklepu – do konkretnych kategorii. Celem agencji było zautomatyzowanie tego procesu, tak by wszystkie informacje, w tym zdjęcia były zaciągane płynnie z zewnętrznych serwerów na platformę SANTI.

PROCES

Bazując na wytycznych od klienta oraz na wynikach naszego badania rynku, przygotowaliśmy layout sklepu WWW na platformie WooCommerce, a następnie jego design z zachowaniem identyfikacji wizualnej. Oba etapy zostały szybko zaakceptowane przez klienta, dzięki czemu mogliśmy przystąpić do prac związanych z integracją systemu z hurtowniami. Był to proces najdłuższy, ponieważ otrzymaliśmy różne pliki wymiany i różniące się od siebie kategorie produktów, a musieliśmy wszystko ujednolicić, by stworzyć spójną ofertę SANTI. Dodatkowo podpięliśmy pliki .pdf z katalogami on-line producentów.

Skonfigurowaliśmy także wszystkie parametry sklepu, w tym metody wysyłki i szybkich płatności internetowych. Strona WWW została wzbogacona o blog z sukcesywnie dodawanymi przez nas artykułami, zawierającymi cenne porady ze wskazaniem konkretnych produktów z oferty klienta. Teksty nasycane są kluczowymi słowami i frazami, co ma przełożenie na pozycjonowanie sklepu WWW w sieci. Na koniec platforma została spięta z systemem wspomagania sprzedaży, co pozwala na bezpośrednie i indywidualne dotarcie do klientów, poprzez spersonalizowane maile, powiadomienia systemowe i newslettery.

EFEKTY

Zbudowaliśmy sklep internetowy, który zawiera kilka tysięcy produktów, uszeregowanych w kilkudziesięciu kategoriach, zawierających produkty automatycznie zaciągane z zewnętrznych serwerów. Wszystkie dane historyczne zostały zaimportowane, dzięki czemu zapewniliśmy klientowi wgląd w całą historię sprzedaży. E-commerce SANTI jest jedną z największych platform w branży, prezentując zdjęcia, parametry i opisy tysięcy produktów BHP i odzieży roboczej. Zadanie zostało zrealizowane zgodnie z planem, a współpraca rozwija się perspektywicznie.