CASE STUDY

EUC EUROPEAN AUTHORIZED GOTWAY SERVICE

Firma EUC Serwis prowadzi naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne pojazdów marki Gotway. Są to pojazdy jednokołowe napędzane silnikiem elektrycznym o zaskakujących możliwościach. Klient, powierzył nam stworzenie pionierskiego sklepu internetowego dla produktów marki Gotway, z możliwością modyfikowania swojego jedno kołowca na modelu 3D.

Firma EUC Service zajmuje się serwisem, naprawami gwarancyjnymi i pogwarancyjnymi monocykli marki Gotway. Monocykle to wyjątkowo mocne i szybkie pojazdy jednokołowe napędzane silnikiem elektrycznym. Ich możliwości są zaskakujące.

W ostatnim czasie EUC Service podjął się stworzenia pionierskiego sklepu internetowego dla produktów marki Gotway. Sklep dawać ma nie tylko możliwość zakupu standardowej wersji jednokołowca. Klienci dzięki zaprezentowaniu produktów w formie 3D, mają szansę dowolnie modyfikować swój model i tworzyć wymarzoną jego wersję.

NASZE ZADANIE

W zleconym zadaniu naszym priorytetem stało się odwzorowanie produktów fizycznych w 3D. Aby rozpocząć prace nad sklepem internetowym musieliśmy najpierw stworzyć wirtualny odpowiednik jednokołowych maszyn. Do wykonania zadania dostarczono nam produkty, po zbadaniu których, rozpoczęliśmy prace w 3D.

CELE DO ZREALIZOWANIA

Naszym celem było stworzenie takich modeli, które staną się częścią pionierskiego, na polskim rynku, systemu modyfikowania zamówienia.
Dzięki wykorzystaniu trójwymiarowych modeli, klienci mogą dowolnie konfigurować zamówienie, by ostatecznie zobaczyć efekt końcowy swoich modyfikacji.

PROCES TWORZENIA PROJEKTÓW 3D

I Etap – dostarczanie przez Klienta fizycznych produktów oraz zdjęć niektórych modyfikacji jednokołowców, jako wzorców do stworzenia projektów 3d

Na tym etapie wykonaliśmy obszerną dokumentację fotograficzną wszystkich rzutów maszyn  oraz dokonaliśmy dokładnych pomiarów, by jak najwierniej odwzorować maszyny.

II Etap – modelowanie – High Poly (modelowanie z dużą szczegółowością)

Mając wystarczającą ilość zdjęć i danych rozpoczęliśmy pracę nad modelowaniem. Każdy fizyczny element pojazdu został osobno wymodelowany,  aby w przyszłości Klienci mogli dowolnie konfigurować maszynę.

III Etap – modelowanie Low Poly (maksymalne upraszczanie topologii modeli)

Każdy szczegółowo wymodelowany element został maksymalnie uproszczony, by zużywał jak najmniej zasobów obliczeniowych na urządzeniach potencjalnych klientów – użytkowników.

IV Etap – teksturowanie

Na tym etapie skupiliśmy się na nadaniu modelom realistycznych tekstur imitujących tworzywa, z których produkty zostały wykonane np: włókno węglowe, plastik, metal, guma. Nadaliśmy wirtualnym lampom fizyczne wartości odwzorowujące te występujące w rzeczywistości.

V Etap – konsultacje z klientem

Konsultacje i poprawki trwały ponad miesiąc, wynikało to ze stopnia skomplikowania maszyn oraz dużej ilości dostępnych modyfikacji

VI Etap – synchronizacja z silnikiem użytym w sklepie internetowym

Środowisko, w którym modelowaliśmy oraz docelowe środowisko różniło się parametrami fizycznymi, tak wiec musieliśmy dostosować modele i parametry by zniwelować różnice. Za pomocą specjalnego kodu bibliotek 3D w JavaScript połączyliśmy standardowe atrybuty produktu w sklepie z modelem 3D, dzięki czemu po wyborze danej opcji model 3D aktualizuje się i można zobaczyć jak będzie wyglądać na żywo.

EFEKTY

Po kilku tygodniach intensywnej pracy nad projektami, stworzyliśmy pionierskie rozwiązanie, którego efekt końcowy znacznie przewyższał pierwotne założenia. Cieszymy się, że mogliśmy rozwijać się razem z projektem.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
I Accept